Hyundai IX35 varianta moderna a modelului Tucson

Hyundai IX35 varianta moderna a modelului Tucson

In 1967, nimeni nu ar fi crezut ca Hyundai va deveni intr-o zi unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata auto mondiala.

Cu toate acestea, dupa numai 38 de ani de crestere continua, Hyundai este acum unul dintre cei mai importanti si mai prestigiosi producatori auto din lume. Datorita pasiunii pentru excelenta auto, prin conceperea si productia unor vehicule adevarate opere de arta, Hyundai este de asemenea una dintre cele mai promitatoare marci auto. Toate aceste realizari incurajeaza si inspira angajatii Hyundai din intreaga lume in depasirea propriilor obiective. Devotati imbunatatirii produselor Hyundai si cresterii calitatii serviciilor post-vanzare, ei urmaresc de fapt transformarea Hyundai intr-o marca si mai atragatoare milioanelor de oameni din intreaga lume.

 

Hyundai ix35 produs de constructorul corean, inlocuieşte modelul Tucson, o masina de succes mai ales în ţara noastră.

Noul model renunţă la nume în favoarea unui indicativ pentru a se alinia noului stil de denumire Hyundai. După ce fratele mai mare a primit indicativul ix55 dar şi numele Veracruz pentru anumite pieţe, era normal ca SUV-ul compact să se numească ix35. Interesant este că pe piaţa nord-americană, noul ix35 se numeşte tot Tucson. Alături de Santa Fe facelift, gama de vehicule recreaţionale, aşa cum o numeşte Hyundai, este acum proaspătă şi gata de acţiune.

Deşi nu are nici o legătură din punct de vedere al preţului, Hyundai ix35 este unul din principalii concurenţi pentru Dacia Duster.

Să începem cu aspectul exterior. Noul Hyundai ix35 a îmbrăţişat conceptul de sculptură fluidă lansat de conceptul ix-onic. Avem acum un SUV compact cu linii fluide şi un look agresiv. Faţă de vechiul Tucson, diferenţele de design sunt majore. Noul ix35 este caracterizat de grila hexagonală a calandrului. Împreună cu linia laterală în dublu Z de pe laterale, aceastea sunt elementele specifice noului model.

Noul design a fost gândit la Centrul de Design European Hyundai de la Russelsheim, Germania.

Hyundai IX35 este doar un pic mai scund decât Tucson. A crescut însă în lungime şi este destul de impozant atunci când apare pe stradă.Renumit printre clienţii români pentru fiabilitate şi accesibilitate datorită modelului Tucson şi nu numai, noul ix35 intoarce cand il vezi pe strada multe capete.

Hyundai a dovedit că nu mai are o problemă în a se adapta la standardele europene de design şi calitate. Şi în ultima vreme toate modelele lansate au fost convingătoare în aceste domenii. ix35 nu face excepţie. Oferă un look excelent, practicalitate, capacităţi de mic off-roader şi un preţ foarte bun.

Ca şi la Tucson, Hyundai va continua să ofere atât o variantă doar cu tracţiune faţă în timp ce majoritatea modelelor folosesc tracţiune integrală.

 

 

La interior, noul Hyundai ix35 se dovedeşte foarte primitor.

Este spaţios iar poziţia de condus este, aşa cum era de aşteptat, un pic înaltă. Vizibilitatea este excelentă, iar reglajele suficiente. Designul interior continuă tema începută de modelul Veracruz mergând pe finisări argintii şi iluminare albastră. Aceasta din urmă a devenit un fel de semnătură a interioarelor Hyundai. Bordul este dominat de două cadrane generoase. În mijlocul acestora există alte două cadrane mai mici care sunt de fapt două indicatoare digitale pentru nivelul de carburant şi temperatura lichidului de răcire.

În partea stângă a volanului sunt amplasate comenzile pentru diferenţialul central blocabil, sistemul de coborâre automată a pantelor şi ESP-ul. Pe volan avem comenzi pentru sistemul audio şi pilot automat. Interesant este unde au amplsat inginerii coreeni un display ce primeşte imagini de la camera pentru mersul înapoi. Acesta este plasat în oglinda retrovizoare centrală şi activează când acţionăm marşarierul. Un sfert din oglindă devine un mic ecran şi putem parca astfel mai uşor.Pentru modelele de top dotate cu navigaţie imaginile de la cameră sunt afişate pe dispay-ul de pe consola centrală.

Hyundai excelează la lista de dotări standard. Chiar şi versiunile de bază vin cu o listă lungă de dotări dintre care nu lipsesc: aer condiţionat, şase airbaguri, bachetă rabatabilă, computer de bord, cotieră, degivrator ştergătoare faţă, ESP plus asistenţă la urcarea şi coborârea pantelor, geamuri electrice, grilă radiator cromată, oglinzi electrice, carcase oglinzi şi manere portiere în culoarea caroseriei, proiectoare ceaţă, scaun şofer reglabil pe înălţime, sistem audio MP3 cu şase boxe şi mufe USB şi AUX.

Pentru moment, Hyundai ix35 este disponibil cu două motorizări: 2.0 benzină 163 CP şi 2.0 CRDI de 136 şi 184 CP. Motorul turbodiesel de 184 CP va fi preferatul majorităţii clienţilor de ix35. Cu 392 Nm disponibili de la 1800 rpm, este suficient de puternic şi elastic pentru oferi performanţe interesante compactului SUV Hyundai. 10,2 secunde până la 100 km/h şi 195 km/h, viteză maximă. A fost condus asociat cu cutia de viteze automată cu şase rapoarte. Este o combinaţie excelentă şi clar este alegerea numărul 1.Cutia este suficient de rapidă în schimbări şi destul de intuitivă deşi câteodată mai rămâne în urma intenţiilor celui de la volan.

Suspensia se dovedeşte a fi cam fermă la viteze mici dar devine mai îngăduitoare când viteza creşte. Nivelează suficient de bine denivelările de pe drumurile ondulate păstrând totuşi ruliul la un nivel acceptabil. Ţinuta de drum este cea specifică unei maşini cu tracţiune faţă în ciuda sistemului de tracţiune integrală.La limită, ix35 subvirează dar traiectoria poate fi corectată uşor prin ridicarea piciorului de pe pedala de acceleraţieDirecţia este asistată electric iar feelingul în volan este un pic anesteziat. Interesant este că pentru schimbări mici de direcţie este suficient doar un impuls în volan dar atunci când trebuie să negociezi un sens giratoriu trebuie să învârţi mai mult volanul decât te-ai aştepta.